~♥~ STALKERS ~♥~

Tuesday, August 2, 2011

@}--- Dugaan berpuase!!!

Hari ni hari ke-2 Ramadhan...
Seksa berpuasa bagai tak pernah berpuasa.
Ekekee...
Padahal....dah 27 tahun hidup...tiap-tiap tahun puasa!
Antara penuh dengan tak je bezanya.
Tapi apa pun....setiap tahun tu ada cabarannya.
Tahun ni tak tau lagi apa cabaran terbesar.
Takat 2 hari ni, biasalahhh tengok gambar makanan pun sodap!
Merembes segala enzim....kuwus puase haku.

So, sebagai langkah permulaan untuk mengelakkan puasa haku kuwus, dengan kecekapan tangan aku dah menukar gambar yang kerap buat aku terliur...lebih lebih lagi waktu lunch hour.

Mari kita saksikan....


 Tadaaaaa...
Ni pic wallpaper BB aku.
Walau pun sekadar pic si Danbo sedang memegang cookies choclate chips...
tapi selalu je buat aku teringat-ingat biskut Hazelnut Chipsmore!
Urghhhhh....sangat tak boleh tahan.
Pejam mata ke pandang lain ke tetap aku terfikir chipsmore....
Terasa kejam pada diri sendiri.




 Oleh yang demikian, aku telah transform wallpaper haku!
Still pic si Danbo.
Tapi lagaknya bagai menanti anak bulan Syawal menjelma...
Tomei kan? kan?
Baru laa tak terliur sepanjang masa...hihihi




Bulan-bulan puase ni korang buat aktiviti ape ek?
Ada tak aktiviti-aktiviti yang mencargaskan otak nak di share?
Kasi idea kat haku bleh?
Bowink gak skang nih.... tak tau nak isi masa lapang ngan mendalah ape.

Last week balik JB, aku singgah bookstore.
Semata-mata nak beli mendalah ni.....



 S

I
L

A

L
A

H





S

C

R

O
 
L

L





K

E





B

A

W
 
A

H




Tadaaaaa....


 Ngeh ngeh ngeh....
Hebat tak? Hebat tak?
1000 pcs hokkkayyyy!
Muntah laa ko nak siapkan.

Angan-angan nak siapkan di bulan puasa ni.
Especially weekend...tu pun kalau tak balik JB laa kan.
Sesiang hari nak buat ape lagi kan?
Nak jenjalan....wat penat jek nanti.
Baek duk umah nak mengadap menatang ni sampai terjojol bijik mata.
Sok dah siap...leh gantung kat dinding umah.

Aku start malam tadi...
Lebih kurang 2 jam laa...sambil2 mengadap citer Bodyguard From Beijing
Kakasih lama tu berlakon.... Jet Li
So ini hasilnya!!!


Baru siap main frame...
Isi-isi dalam tu blom lagi.
Malam nanti sambung lagi tu pun kalau rajin.
Muakakakakaaa dah ciri-ciri malas tuh!


Eh kalau tiap-tiap malam tido kol 12, kol 5 nak bangun sahur...
Kompom hari-hari aku lewat sampai ofis.
Dah laa lepas sahur aku bantai tido balik!
Lepas ni kene ubah jadual, lepas sahur or sambil sahur sambil ngadap menatang nih.
Sure tak terlajak bangun kol 6.50 a.m. lagi.
Baru  laa boleh sampai ofis awal kan?
Skang ni semua orang masuk ofis WP1 (7:30 a.m.)
Pepagi sure berebut parking...giler!
Esok naik bas jek...



Catatan Berbuka :: Semalam masak bihun sup. Hari ni nak masak ape plak ek? Nak jelajah bazaar Ramadhan masih malas. Awal-awal ni sure orang masih kemaruk membeli... Fikir-fikir! Think think!




Thanks for singgah dan membaca...


4 Crappers:

Shima Md. Zahar said...

MISOT...

aku kagummm... ko bleh laaa kawan dengan aiman.. dia paling suka puzzle nie.. kekandang yang aku rasa aku tak bleh buat.. dia bleh buat...

Rose Emely said...

hah?
ye ke?
memang kami ada jodoh kak...eh silap UMMI...
waakakkkaka

weiii syok laa men puzzle ni.
menguji tahap kesabaran dan tahap kepekaan dan ketelitian tau
mao rabak bijik mata.
harap2 siap 1000 pcs ni mata haku tak juling..!

Fyda Rahim said...

xlalo aku nk ngadap puzzle tu lysa.. bgs2.. sila isi sepenuh2nye mase ko.. tp lg bgs kalu ko tukar cover enst ko pd yg x bertanduk.. sbb skg sume tnduk tgh ikat.. hehe.. =p

Rose Emely said...

fedot...

hahaha...kan kan?
tapi kene cari casing len arr
yg aku berkenan yg ade kaler kepink-kepink kat Manda tu..
Tapi bila tengok 3 4 ploh kali rasa mcam eskrim baskin robin plak.
lagi haru dowhhh...

~♥~ LinkWithin ~♥~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...