~♥~ STALKERS ~♥~

Wednesday, August 3, 2011

@}--- Drama petang-petang...







Sinopsis :: Kasih Alia


 Saper layan citer ni?
Best kan?
Sape yang bercita-cita nak hidup berpoligami tu sila-silalah tengok.
Atau yang memang tak nak berpoligami tu, tengok laa juga buat pengajaran.
Waktu siaran adalah Isnin - Khamis, pukul 7:00 - 8:00 p.m.
So sambil-sambil tunggu waktu berbuka dan sambil berbuka, boleh laa layan.
Skarang ni masih cerita di zaman kanak-kanak.
Konflik bermula dari usia anak-anak yang masih mentah.
Kesian!
Tapi apa-apa pun, intro cerita ni buat aku terfikir...patutlah penghuni neraka jahanam tu ramai wanita.

Wanita selalu je jadi mangsa keadaan.
Dan kadang-kadang lelaki atau suami ni terlalu ego dan bangga dengan kuasa veto sebagai suami sampai lupa merekalah yang selalu menjadi punca wanita-wanita di dunia mengambil tindakan luar batasan.
Kita ni manusia biasa je.
Iman tak setebal mana pun.
Walau belajar bersabar dan cuba redha, hasutan syaitan itu kadang-kadang tertusuk juga.
Apatah lagi dalam keadaan fikiran yang kurang stabil!

Kepada kaum lelaki, terutamanya kaum suami....
Prihatinlah dengan hati dan perasaan kaum wanita dan kaum isteri yang berada di sisi kamu.
Sesungguhnya hati mereka ini sangatlah rapuh.
Janganlah disakiti hati kami ini.
Belai lahhh dengan penuh kasih sayang.
Tatanglah bagai minyak yang penuh.

Nak berpoligami sekali pun, biarlah dengan cara yang paling baik.
Fikirlah masak-masak sebelum buat keputusan.
Kamu si kaum Adam pun belum tentu mampu bertindak adil..!!!

 


Thanks for singgah dan membaca...

2 Crappers:

aTy _faRed~ said...

sakit hati ngah shila rusly... grrrr...

Rose Emely said...

aty :

kan kan? igt dah tertudung bwak watak muslimah terbaek....
masih ada sifat2 jahat dia...
tapi mmg kene ngan gaya dan muka sombong dia gak...
huhuhu

~♥~ LinkWithin ~♥~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...