~♥~ STALKERS ~♥~


Monday, November 8, 2010

@}--- Makan je kejernyer.... ! ! !

Siri 1

Cuti 3 hari sempena Deepavali...opkoslaa kene balik kg kan? xkan nak duk terperuk kat umah sewa sensorang.... sure ada perisa cam katak bawah tempurung nnti.  then kalo dah balik kg tu kan...sure laa kejernye maaaaaaaaaaaaaaakan sajek. tak benti² aku makan hokkay.... punah impian nak berdiet kununnya... (mmg tak penah berhasil pun kalo kata nak diet)

Aku smpi umah awal pagi Jumaat....around 3.30 a.m. haaa ini adalah akibat lepas bercintun bersama incek tunang di kedai makan. owh lupa...aku balik kg naek bas jek, sejak² ada kete baru kat umah...ayah mmg melarang sekerasnya aku bwk balik kete. aku smpai larkin dlm kol 1 lebih... nmpak je muka incek tunang, otomatik button mengada² on. sambil wat muka seposen...kami berdialog...

aku :: abangggg...Lysa lapar...


incek tunang :: sayang nak makan apa? berat² ke ringan²?

aku :: (sengih cam kerang busuk...) mestilah nak nasik...+ siakap stim. dah lame tu xdpt siakap.... (see see...dah nak kol 2 a.m. pun aku leh pikior nak nasik...pejadah laa plak nak diet..huhuhu)

incek tunang :: owhh..abg xnak mkn nasik. xpe abg teman syg mkn lahh...

(bagi hint ngah berdiet la tuh)


aku :: hurmm ok...


incek tunang :: dah jom pegi Perling...

Perling ni mmg port kitorg selalu dinner or late nite dinner. Makanan boleh tahan sedap, dan yg paling best...murah. Menu kitorg mlm tu nasi sepinggan + siakap stim (sederhana) + kailan ikan masin + telur bistik + sotong goreng tepung + air laici + air fresh orange = RM35. murah kan??? name kedai makan nih Z Family & Seafood.

* xdan nak snap gambor ape²...pewot dah kelaporan... men bedal jek. dah sedap hirup kuah ikan stim, baru teringat nak snap² gambor. so lupekan jek lah...next time aku try berigt. hiks...


Siang hari nyer....

Bangun² kol 7...mak bonda dah siapkan sapan. hiks...eskusmi, jgn mengutuk aku dulu... sapannya adalah Roti John Yunan...yg ada jual kat Warisan Pertanian, Presint 16 tuh. hehehe...sblom balik tu mak bonda dah call awal² suh tahpaw siap² roti john ni...3 btg. feberet ayah tuh.... hiks kira aku berjasa gak laa kan? wakkakaka

Siap jek sapan...mak bonda tanye nak masak ape utk lunch? see...awal pagi tuh. baru je sudah sapan dah tanye nak lunch ngan aper.... ape lagik. aku pun laju jek kata nak ikan keli ngan siput sedut. kene bambu laa plak ngan mak bonda, "yang ko tak bg tau awal² nak mkn keli ngan siput tu kenape? gini hari baru ckp mane nak carik?!!" ... carik kat pasor la mak oiii... "dah jgn nak ngengada...tu esok² leh carik. ari ni makan ayam kampung jek..." walaweiii...menu kegemaran gak nih... wuhoooo....

tuuuu diaaa....ayam kampung masak krutup. errr...tempat lain, lain kot cara masak krutup ni. kalo style mak bonda aku...cam ni jek laa. tumiskan rempah² then masukkan ayam, buh air sket...tunggu smpai empuk dan keringkan air. so rasanya cume masin² berempah...


* pukul 10 aku dah belasah ayam ni hokkay.... mane bley tahan! ahaks... :))


Alaaa...dah penat laa nak story. ada 2 hari punye mkn² lagi ni tak story nih... aku sambung nanti laa ek. bila mood sudah mari.... yeahhhh...keep reading. pisnowor...!




Thanks for singgah dan membaca...

0 Crappers:

~♥~ LinkWithin ~♥~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...