~♥~ STALKERS ~♥~


Wednesday, July 11, 2012

@}--- Sarawak Day 3

Adoiyaiii.....bowink jek korang baca kan.
Nak wat camno...nak share juga.
Takpe takpe...ni last entry pasal Sarawak.
Actually takde ape yang best sangat pun...

Layan pic tuan tanah jek laa...kikiki
Saya sangat suka dengan keberhasilan pemakaian produk Tabita skin care ni. eh tetiba terpromo plak...
Keluar ke mana-mana tanpa secalit mekap pun di kulit muka.
Kecuali eye liner dan mascara dan lipstick penambah seri.
See see...kulit saya nampak sekata. Ni hasil selepas 2 bulan memakai Tabita...
Tak perlu di edit edit dah pic saya sekarag....love it so much.

Ok ok...balik ke jalan asal.
Ni pic pagi hari ke 3....saja buang tebiat amik pic tepi jalan.
Sementara tunggu tour guide datang.
Pagi ni nak ke Sarikin....
Nak skodeng pasar cowboy yang orang duk kata baju-baju dan barang-barang yang agak murah di sana.
So standby duit kot kot banyak yang berkenan.


Pic kat Sarikin tu tak sempat nak snap.
Sebab semua orang macam semut serbu gula.
Lesap.....
Yang boleh aku gambar kan....Sarikin tu dah macam Rantau Panjang kat Kelantan tu.
Tapi takde lah berblok-blok kedainya....ni sederet memanjang.
Kebanyakan jual produk tempatan, kain baju dari seberang (Indonesia), telekung....agak murahla
Cuma kene lagi pandai bodek baru dapat lagi murah.
Yang paling banyak jual adalah kulit kayu manis....

Otw balik dari Sarikin singgah Gua Angin.



Ada air sungai...
Actually ni mesti dari air terjun. Standard laaa kan...ada gua, dekat bukit, sure ada air terjun.
Risiko kat sini....sebab atas tu kawasan tadahan hujan, so kalau musim hujan lebat memang tak di galakkan mandi kat sini sebab berkemungkinan besar air deras.



Jom masuk gua!


Korang tengok Atok aku.
Kitorang sibuk-sibuk amik gambar dia dah melulu nak masuk dah.
Tu kalau takde orang pimpin tu camno citer?
Dah laa gelap dalam tu...takat lampu suluh tak jelas sangat.


Dalam gua ni takde apa pun...
Sekadar melihat keunikan batu hasil kejadian semula jadi.
Kelawar-kelawar....
Dalam tu memang gelap gila.


Ayahanda beta


Bergambar kenangan bersama....


Malamnya lepak-lepak di town.
Tak sah kalau tak amik pic kat tugu kucing ni kan...


Sepanjang kat Kuching, keje aku makan nasi ayam penyet jek.
Service very the slow hokkay kat Kuching ni.
Yang aku hangin tu...dah laa kita ni datang ramai-ramai.
Tukang amik order tu plak bajet kepala otak cerdas sangat laa boleh ingat order banyak-banyak ni...aku perhatikan je. Mamat ni memang nak kene sembur ngan aku kalau dia buat salah...
Sekali ko...memang kompom, lain yang kitorang order, lain yang kitorang dapat.
haaaa ape lagi...aku dah laa memang ngah lapor, dapat tarbiah percuma laa dari orang semenanjung.
Padan muka ko!!!

Satu lagi nak share...
Ko tengok pic sudu kat bawah ni...
Sudu yang di balut dengan tisu.
Ok kat mana-mana pun ko boleh jumpa peniaga-peniaga siapkan sudu2 macam ni.
Tapi yang sakit hati tu....dia balut tisu tu sampai susah gila ko nak tarik buka.
Kalau ko tarik laa tisu tu, kompom ko dah tak boleh guna tisu tu untuk lap mulut.
Tak pasal2 kene minta tisu lain.
Tak ke jadi membazir namanya tu???


Okeh ni di recommend by my bbm's friend.
RJ Ayam Bakar.
Betul-betul di bandar Kuching.
Set ala-ala ayam penyet sebab datangnya dengan tempe, tauhu, ulam, ayam, nasi dan sambal.
Tauhu diorang sedap wokkkkk!
errr...ayam ni pun sedap juga.
Tapi di tekak aku kurang sikit...sebab dia rasa manis-manis.
Nak makan dengan nasi tu macam kureng....kalau ratah je ok kot.
Btw....kedai ni sepanjang masa ada orang.
Buka sampai lewat malam....
Try okeh!


Kasi tutup dengan pic tuan tanah lagi.


Thats all....chiaooo!
Pasni nak jalan-jalan ke mana pule???
Dah nak puase wooiiiiii....



Thanks for singgah dan membaca...
 

0 Crappers:

~♥~ LinkWithin ~♥~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...