~♥~ STALKERS ~♥~


Tuesday, April 23, 2013

@}--- Asam Pedas Ikan Air Tawar

Salam....salam...salam...
Huhuhuhu....bz bz bz
Semakin hari semakin terasa kesibukan bekerja di Johor ni.
Semakin terasa kenikmatan bekerja.
And at moment....otak asik fikir nak amik cuti dan nak berehat-rehat.
Oh heaven!!!

Well hari ni nak share pasal tempat makan.
Asam pedas ikan air tawar kaedahnya.
Actually tempat ni di suggest oleh Ayahanda sejak tahun lepas.
Luckily, last weekend baru dapat jejak.
Itu pun keputusan last minute Incek Somi.
Jom terjahhhhhh....!

Lokasi adalah Air Hitam. Keluar tol Air Hitam, belok kanan menuju ke Kluang.
Beberapa kilometer dari simpang tol tu, warung ni terletak sebelah kiri korang.
Sempoi je pon kedainya....


Okeh signboard memang gempak....Selera Best Istana.
Tengok tu siap mention 'Khazanah Empangan Sembrong'.
Korang tau kat mana Empangan Sembrong tu?
Sumpah aku pun tak taw....haahah


Kat sini memang jual ikan air tawar semata-semata.
Awas!!! Jangan sesekali cuba cari KEPALA MAYONG! Faham???!!! 
Opsyen lain untuk mereka yang tersesat ikut kawan-kawan makan asam pedas ikan air tawar boleh laa amik ayam goreng or telor masin or telor dadar yerrrr.

Masakannya sangat sesuai untuk orang yang suka asam pedas tapi tak suka pedas. Asam pedas kat sini tak berapa pedas...light light jer pedasnya.
Kalau bawak anak-anak pun takde masalah makan asam pedas nih.
Semua peringkat umur boleh layan....


Kita kasi spot sket....ni opkos laa pilihan aku.
Kepala patin! Aku cari keli, tapi keli takdop....so redha je laa amik patin. Sedap gak!


Ini pilihan Ayahanda....seekor Lampam.
Eh sedap ikan ni...ala-ala Terubuk. Sebab dia banyak tulang halus...
Tengok tangan gemok nih...tak sabor-sabor nak amik ikan...tak nyempat2 aku nak snap gambor.
Dah lapor sangat ke hape bapak aku nih!!!


Yang ni plak, ikan baung.
Errrr....aku tak berapa sangat ikan nih.
Rasa laa juga secubit.
Haaa...Mak Bonda tak amik ikan apa-apa, tapi dia sebat semua ikan kitorang.


Inilah rupa hidangan untuk berempat.
Gila banyak....nasi siap extra satu untuk tambah...hiks


Makan...makan...tak payah nak stress sangat.
Hahaha...Mak Munah oh Mak Munah!
Asal amik gambor muke ketat.
Tak paham aku....pastu salah kan aku tak pandai snap.
Adoiyaiiiii



Budak gumok paling gembira bila asam pedas menjadi menu lunch beliau.
Oh terima kasih sayang sebab banjer kitorg...
Next bonus, nasi arab plak ehhhh...hihihihi


Total lunch RM38.00 sahaja.
Air kitorg order yang simple-simple je....sirap, sirap limau, teh 0 ais and limau panas.
So....pada aku, harga itu ok. Lebih kurang RM10 seorang.
Sempoiiiiiiiii...
Eh korang kalo nak beli ikan mentah pun dia ada jual tau.
Tapi depends on stock laaa...
Kalau rasa-rasa nak tapaw ikan air tawar tu...boleh laa tanye kat kaunter.
Aku tau pun sebab ada ternampak makcik sorang tu bungkus ikan mentah....walau dah sebat semangkuk bersama suaminya yang terchenta....

Last but not least.....
Haaa tatap....tatap laaaa
Muke penyokong setia JDT yang kaciwa tak dapat mandi ayaq terejonnnn!!!
Arghhhhh...stress stresss...


Chiawwwwwwwwwww.....miaw miaw miaw ;)


Thanks for singgah dan membaca...

 

0 Crappers:

~♥~ LinkWithin ~♥~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...