~♥~ STALKERS ~♥~


Friday, February 18, 2011

@}--- Keyboard zaman kanak-kanak...!

Salam Jumaat yang mulia...

Korang kerja, aku cuti. Korang tak kisah pun kan? Aku laaaagilaa takde hal!
Well, cuti pun bukan sekadar cuti. Ada perkara yang nak kena settle.
Sebab tu kena korban hari bekerja, which is mean perkara nak settle tu adalah kena mengena ngan office hour.

Bila kat rumah ni, tetiba terpandang koleksi lama.
Barang mainan lama, zaman kecik² dulu.
Korang ada simpan lagi tak?
Yang mana adik-beradik ramai tu, sure simpankan?
Alat mainan turun-temurun.
Cam haku ni takde laa temurun sangat, sebab takde adik-beradik.




Haku kecik² dulu men menatang ni. Keyboard! Sempat laa belajar intro lagu Ulik Mayang.
Sampai skang pun aku ingat lagi key dia.
Aku dapat keyboard ni masa umur aku 9 tahun.
Now, dah nak masuk 27 tahun.
Means, dah 18 tahun ada dalam simpanan.
Walaupun rumah aku huru hara kejap sebab pindah randah kerana banjir, keyboard ni still selamat.
Tak pernah laa berendam dalam banjir.
Still in good condition.
Cuma skang ni kurang sket la, sebab dah lama tak on. Kadang² sound tu hilang² kejap.

Keyboard ni masih baik samada aku ni bukan seorang yg ganas, or disimpan dengan baik or sebab Ayahanda beli jenama YAMAHA. Which is mean super brand for music instrument.
Masa mula² beli, ada skali buku note lagu.
Lagu² omputih la. Especially Chrismas Carol.
Kebetulan laa zaman skolah rendah dulu ada belajar muzik kan?
So agak senang laa nak letak kod lagu tu not A, B, C, D, E, G or #

But, after 18 years, keyboard ini telah diserang oleh makhluk kecil ini.
Si Arissa Rania @ Memey!
Kalo dah si kecik ni yg tekan, kirim salam laaa kalo nak suh dia tekan slow².
Men hantam jek...takde kesian punye tekan.


Haaa time ni aku duk cover² jemari dia supaya tekan slow². Sayang tu... aku tak penah nak men ganas² dulu.
Bak kata mama Arissa, kalo bagi Arissa ni kompom tak sampai 18 jam.
Hwaaaaa....sabar je lah.


Budak notty yang tak makan saman!!! 
Sangat geram hokkay...
But menyampah bila dia bahasakan diri dia Memey.
Bluekkkkk....bajet cun sangat nak panggil Memey!!!




Thanks for singgah dan membaca...

1 Crappers:

Shima Zahar said...

HELLOOOO..

warghhh sudah sampai kampung ker?.. ker masih di sekitar KL.... kikiki..

perghhh hebat awak yer.. kecik-kecik dah main keybord... kita dedulu main upih ajer.. opsss lupaaa saya kan lagi tua dari awak.. heheheheh....

~♥~ LinkWithin ~♥~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...