~♥~ STALKERS ~♥~


Tuesday, January 17, 2012

@}--- Hobi Malam Buta....

Hari ni nak share sikit tahap ke'kemaruk'an haku sejak akhir-akhir ni....
Kemaruk berhobi baru di malam buta....tatkala nak tido.
Dah macam satu penyakit plak....tak tengok 'dia' memang macam tak sah.
Apetah lagi kalau tak menyentuh 'dia'.
Siap rasa macam tidur jadi tak lena kalau tak bermesra dengan 'dia' dulu.
Dasat tak penangan hobi baru ni????

Sebelum tu sila kasi aku tayang pic twist fries ni...
Ya Allah....ya ampun! Aku sangat soka ini fries yer.
Ko bagi laaa sedulang pun....kompom slowly aku boleh kasi licin.
Frozen pun ada jual kan???
Tapi aku berkeyakinan tinggi bahawa rasa fries yang kita goreng sendiri tetap tak sama dengan yang kat Mekdi nih....
Nasib je laaa dalam Putrajaya ni takde Mekdi drive thru....kalo tak sure muka haku jek yang pi que tetiap hari....huk huk huk


Okeh okeh...berbalik pada hobi baru....
Taraaaaaa......
Ini laaa hobi baru aku....
Sebelum ni layan jugak Sudoku nih, tapi kadang-kadang jek laaa
Sekarang ni dah menjadi kebiasaan pulak...
Tetiap hari mesti nak kasi game....tak dpt 2 3, 1 pun jadik laaa


Buku Sudoku ni aku baru jer beli Sabtu lepas....kat Popular, Jusco Equine.
Malam tadi aku dah turn to puzzle 31....so purata 3 hari aku kasi settle 10 puzzles.
Buku ni tahap MILD....agak senang nak game.
So that, aku just buat time limit.
Mostly boleh settle dalam masa 5 minit tu pun kalau 100% fokus laaa...kadang² buat sambil mengadap tv, makan, sembang² dgn minah² osmet....maka, ke laut laaa time limit haku tu...


Sebelum ni aku ada beli buku Sudoku ni...
Yang ni tahap General....ada part yang susah, ada part yang senang.
Honestly, ada laaa around 7 puzzles yang aku tak dapat settle kan walau dah 5 6 ploh kali padam petak-petak nombor tu.
Memang kene critical thinking kot....mencari segala kemungkinan.
Hehehe....kene asah kapla otak lagik nih.



Actually, last weekend ada beli 3 buku Sudoku nih...
Yang warna hijau tu yang aku duk pulun kejekan tetiap malam skarang nih.
Yang purple tu plak setia dalam handbag, ke mana je aku ngular dgn handbag....so setialaa Sudoku tu dlm handbag...
Konon²nya kalau pegi mane² tempat ada free waktu, boleh layan Sudoku.
Tapi sampai hari ni belum layan lagi buku purple tu...erti kata lain, aku sangat bz dgn keje skarang nih!




Yang oren tu plak.....SUDOKU SPICY....jgn ingat kepsi jek ada spicy ye tetuan!
Haaa oleh kerana dia spicy, maka aku hold dulu tahap spicy dia.
Susahhhhhh dowh!
Sampai hari ni, satu puzzle pun aku tak boleh buat lagi....
Kene cari tips² dari mereka yang dah khatam buku² Sudoku yang hebat...
Tu belum lagi dapat tahap Sudoku yang bagi clue takat 2 3 angka jek...
Kompom terkeluar otak nak memikior....huhuhu

Okehhhh tu jek nak share....
Nak sambung buat keje....!
Daaaaa..........




Hati Berkata-kata :: Nak rumah besor! Nak rumah besor! Amin.....



Thanks for singgah dan membaca...





2 Crappers:

Shima Zahar said...

bila nampak friess tu .. tetiba malueeeuuwww sebab janji nak banjer ko belum terlaksana lagi... ngeeehhh

ok..ok.. aku tlg amin kan.. (nak umah beso.. nak umah beso)

Rose Emely said...

hahaaha....
bagus kalau ingat...wakakaka

ye ye...aminkan laaa selalu.
untung2 nanti ko leh jenjalan kat umah besor haku kak!

~♥~ LinkWithin ~♥~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...